Karianne, flott både utenpå og inni


Du store all verden, det er bra godt med mai og mange fridager. I alle fall når været har vært som i de siste dagene. Men nå er hverdagene snart her igjen. Ingen flere ekstra lange helger før det blir ferie. For meg er det helt greit å jobbe igjen. Sånn er det med alle som elsker jobben sin.

Det er et privilegium å få fotografere så mange av de flotte ungdommene vi har. Karianne, for eksempel. Da jeg for noen måneder siden skulle ha en frisk og naturlig ungdom til et prosjekt, ble jeg tipset om henne. Nå ble det til slutt bestemt at vi skulle ha en gutt isteden, derfor ble det ekstra stas da ungjenta kom hit som konfirmant.

Visst er hun ei nydelig jente! Men det som imponerte meg mest av alt er hennes engasjement - og mot! Tenk å være 14-15 år og allerede ha tatt et standpunkt om de viktige tingene som avholdenhet fra rus, fred, toleranse og like rettigheter for alle. Hun er aktivt med i Juvente, og deltar i møter både titt og ofte.
Stå på, Karianne! Jeg er din største fan.










Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Selveste Orkdalsdrakten

Stine fra Haltdalen

Ville, vakre Finnmark